Ahad, 25 Ogos 2013

Miss Ma Family :(

Aku Rindu ngan KORANG..!!!! :'(
Ya Allah, jaga mereka untukku..Aku sangat sayang dengan mereka...:'(
Ya Allah, aku lemah..Berilah aku kekuatan atas apa ujian yg Kau beri padaku..:'(


Rabu, 21 Ogos 2013

Rasa Kangen Ini Kukirim Sebagai Doa Untukmu

Ya Allah…
Jika dia baik untukku, baik untuk keluargaku..Jadikanlah dia permaisuriku

Ya Allah..
Jika dia yang mampu membahagiakanku dunia dan akhirat janganlah Engkau jauhkan dia dariku…

Ya Allah…
Jika dialah yang dapat membawa aku ke jalanMu, satukanlah hati kami sampai akhirat..

Ya Allah..
Jika aku tercipta untuknya, jadikanlah aku pelengkap dirinya, pendamping paling setia, lelaki yang dia cinta, suami yang dia banggakan dan ayah terbaik untuk zuriat-zuriat kami.

Ya Allah..
HambaMu yang jahil ini meminta, ya Allah. Berikanlah dia kebahagiaan, kesihatan, kejayaan serta kasih sayangMu. Andai telah tertulis dia bukan untukku, kurniakanlah dia seseorang yang baik untuknya, dan bahagiakanlah mereka , ya Allah.

Ya Allah…
Aku tidak tahu sejak bila aku mencintainya. Juga bagaimana untuk berhenti menyayanginya. Telah aku cuba melupakan tapi bayangannya tetap ada. Hati ini tetap juga menyanjung dia.

Ya Allah..
Kerana kelemahan dan kekuranganku, aku serahkan semuanya padaMu. Jika mencintainya inilah, yang terbaik untukku, redhailah. Semoga cinta ini adalah keranaMu, ya Allah. Semoga cinta ini membawa aku dekat denganMu. Dan semoga cinta sesama insan ini menyedarkan aku untuk selalu mengisi hati ini dengan cinta terdalam padaMu dan kekasihMu.

Amin Ya Rabbal Alamin…

Selasa, 20 Ogos 2013

Indahnya Cinta Bersyariatkan Islam

SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA MANUSIA,
TAK SEMESTINYA MANUSIA CINTA KEPADA KITA,
TETAPI SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA ALLAH,
NESCAYA CINTA ALLAH TIADA PENGHUJUNGNYA.

SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA MANUSIA,
KITA AKAN CEMBURU KEPADA ORANG YANG MENCINTAI
ORANG YANG KITA CINTAI,
TETAPI SEKIRANYA KITA CINTA KEPADA ALLAH,
KITA AKAN TURUT MENCINTAI
ORANG YANG MELABUHKAN CINTANYA KEPADA ALLAH JUGA.

YA ALLAH,
ANDAINYA DIA ADALAH JODOH YANG DITETAPKAN
OLEH-MU KEPADAKU,
MAKA CAMPAKKANLAH DALAM HATIKU CINTA KEPADANYA ADALAH
KERANA-MU,
DAN CAMPAKKANLAH DALAM HATINYA,
CINTA KEPADAKU ADALAH KERANA-MU.

19.July.2013

Waktu ini adalah waktu yg terakhir aku kat Tawau..Waktu ini jugalah waktu utk aku bertolak ke kampung seberang, Indonesia..Masuk ni dah 2 kali dah pergi sana, cuma bezanya kali ini kami sekeluarga bertolak pada bulan Ramadhan dgn niat utk menyambut lebaran d kampung. Alhamdulillah, kami selamat smpai d sna pada 22.July.2013. Best sgt pengalaman naik kapal laut apatah lagi pada bulan Ramadhan. Ya, walaupun agak penat tp pengalaman berpuasa d atas kapal membuatkan aku lebih bersemangat..^_^

Isnin, 14 Januari 2013

Organisasi Pusat Sumber Ehsan

Assalamualaikum..huhu.. Nak post lagi nih, tapi kali ni nak post tentang tugasan yang di berikan oleh pengerusi Ehsan..Smua dah tau kan..Eh, lum tau lagi..Hah, baca kat tajuk entry nih.. Tu la tugasannya.. Baru jer hari nie dpt tugasan nak bentuk jawatankuasa Pusat Sumber Ehsan @ Bilik Serbaguna..fuh, banyak rupanya yg perlu di buat... mana taknya, baru tahun nie di wujudkan Pusat Sumber tu jd bnyk la keje nak kena wat...

Apapun aku tak kisah, sebab nih kan pengalaman.. Mana la tau kot2 di masa depan aku plak yg jd pengerusi Perpustakaan Negara...hahaha...(perassan sendiri akibat terlalu bnyak keja)..Tp memang bnyk la keja yang terpaksa aku lakukan..kang nih pun tgh siapkan jawatankuasa, perancangan jangka panjang dan macam2 lg la... Hah, tu jer la utk kali nih... Nak pnjang2 takut nnt korang plak yg b0ring kan.. K la, nak sambung balik wat keje nih.. d0aka semoga dapat siapkan smua keja nih yha...assalamualaikum..