Isnin, 11 Julai 2011

Filem Pebret...


Assalamualaikum...Hahaha, i'm back..!!! Sory ler, lma dah x update blog nie. Maklumlah, terlalu sibuk dengan urusan keja. Nak siapkan nie la, tu la.. memang xde masa nak lawat blog nie apalagi nak update...Huhuhu..Harap2 lepas nie ada la juak masa nak nenok blog nie ek...

Huuurm, d entry kali nie aku nak kongsi sdikit sal minat bru aku kebelakangan nie.. Nak tau apa..??? Korang mesti nak tau kan..Erm, kebelakangan nie aku asyik sibuk men'donlod' filem kat internet..Kena ngan minat aku nie, aku tertarik ngan satu filem barat yg aku rasa teruja nak nonton.. Mulanya x juak seberapa minat, tp pas aku nonton filem pertamanya aku rsa syok lak... Filem nie dibintangi oleh pelakon remaja yang sedang meningkat naik namanya.. Daniel Radcliffe, Rupert Grint ama Emma Watson.. Ala, filem Harry Potter la, apa lagi...

Nie aku nak citer serba sedikit tentang filem Harry Potter nie.. Filem nie mengisahkan tentang kehidupan seorang budak lelaki yg bernama Harry Potter.. Si Harry nie sebenarnya keturunan keluarga ahli sihir @ ahli magician.. Bila umur 7 tahun, dia di terima masuk kat skola magik, tmpat ibu dan ayahnya belajar magik gak..Pada masa yang sama telah bertemu dgn Ronnie Weasley ( Rupert Grint ) dan Hermione Granger ( Emma Watson ).. Bnyk rintangan, halangan, cabaran yang mereka hadapi utk mencapai tujuan utama si Harry iaitu utk bertemu dgn Voldemort, orang yg telah membunuh ibubapanya..

Hah! tu serba sedikit tentang filem nie.. Lau nak tau lebih lanjut kena tgok ler filem nie..Di sini aku senaraikan filem Harry Potter mengikut urutannya:
  1. Harry Potter and The Sorcerer's Stone (2001)
  2. Harry Potter and The Chamber of Secrets (2002)
  3. Harry Potter and The Prisoner of Azkaban (2004)
  4. Harry Potter and The Goblet of Fire (2005)
  5. Harry Potter and The Order of Pheonix (2007)
  6. Harry Potter and The Half-Blood Prince (2009)
  7. Harry Potter and The Deathly Hallows part 1 (2010)
Dan yang terbaru nie Harry Potter and The Deathly Hallows part 2 (2011) yang bakal di tayangkan di seluruh pawagam pada bulan nie...Ish, x sbr plak rasanya nak menanti filem terbaru bha..Kepada kawan-kawan yg nak testing nengok citer nie atau nak donlod, sya cadangkan kat http://www.picktorrent.com dan guna software Flashget ( xkira la yg keberapa).. Jadi, stakat nie jer la pertemuan kita di entry kali nie..Insya-allah, lain kali kita jumpa lagi dalam entry yg akan datang...Bubye..Assalamualaikum..^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan